Do flotily enduro a trail bicyklov nám pribudli americké Pivoty pre rok 2022!
1800
Pristála u nás technologická špička a to najprepracovanejšie, čo u nás môžete dostať. Jedná sa o top enduro modely Pivot Firebird a Switchblade pre rok 2022. Pivot predstavuje špičku vo svete cyklistiky a je jedným z progresívnych lídrov vo výrobe bicyklov určených pre gravity disciplíny.
V kategórii enduro značka produkuje tri bicykle - Firebird, Mach 6 a Switchblade. Aby sme aspoň narýchlo rozlúštili hierarchiu, tak Firebird je so zdvihom 165mm a 29" kolesami (rám má aj možnosť konverzie na mullet) v továrenskom ohádzaní špičkou ľadovca, ktorá mieri do toho najdrsnejšieho terénu. Mach 6 predstavuje "hravejšiu" a bikeparkovejšiu variantu s menším zdvihom a 27,5" kolesami. Do tretice je tu Switchblade, švajčiarsky nožík, ktorý má z trojice najnižšií zdvih a je určený do priechodnejšieho terénu ako skôr zmienené modely. Z tejto trojice je to asi najuniverzálnejší bicykel na cestu hore, aj dole.
V čom sú teda tieto prémiové bicykle z Arizony revolučné? A prečo stoja "majland"? Môžeme začať rámom. Ten je vyrobený z najkvalitnejšieho karbónu. Pivot pri spracovaní karbonových vlákien používa svoju vlastnú technológiu. V meste Phoenix má táto americká značka aj vlastné vývojové centrum. To spolupracuje s továrenskými tímami, ktoré produkty testujú na svetových pohároch. Nemôže sa teda stať, že by do sériovej výroby odišlo niečo, čo neprešlo tou najtvrdšou previerkou.
Enduro rámy Pivot používajú systém pruženia DW Link, ktorý navrhol uznávaný inžinier Dave Weagle, ktorý mimochodom navrhol aj pruženie na legenárnom zjazdovom ráme Iron Horse Sunday. Ten sedlala dlhoročná ikona DH scény, Sam Hill ale napríklad aj Brandon Fairlclough. Nie nadarmo je Dave v branži prezývaný "suspension guru". Pivot samozrejme nie je jediná značka, s ktorou sa spája toto meno, v minulosti Dave napríklad spoluzaložil značku Evil, no podieľal sa aj na dizajne Split Pivotu pre kanadské Devinci.
Rámy sú teda vychytané do posledného detailu. Každá veľkosť má okrem iného svoju vlastnú dĺžku zadnej stavby, aby rám sedel ako nižším jazdcom, tak aj dlháňom s výškou cez 190cm. Tlmenie Fox je továrensky nastavené špeciálne pre prepákovanie týchto rámov. Na ráme nájdeme na oboch trubkách – spodnej aj hornej úchyty pre Pivot Tool Box systém, nemusíte teda na rám lepiť páskou náhradné knoty, CO2 bombičky a podobne. UDH – universal derailleur hanger je nový štandard pätky prehadzovačky od Sramu, ktorý je rovnaký pre všetky Pivot rámy ale aj pre rámy od ostatných značiek, ktorý majú tento štandard licencovaný. Cieľom je unifikovať pätku prehadzovačky do jednotnej verzie, ktorá by bola rovnaká na všetkých bicyklových rámoch. Vnútorné vedenie bowdenov a super boost extra široký a tuhý štandard zadného náboja sú už iba „povinnými“ doplnkami.
Ako prebieha vývoj prototypov a celkovo ako to vyzerá v mozgu Pivotu môžete vidieť aj vo vlogu od Bernarda Kerra, ktorý je dlhoročným pretekárom svetového pohára v zjazde a manažérom Pivot Factory Racing. Ten je so značkou už dlhé roky a musíme povedať, že už z videa cítiť v Pivote zápal pre vec a chuť tvoriť tie najlepšie bicykle na svete.
Čo sa týka komponentového osadenia, tak Firebird pre rok 2022 máme vo výbavách ako na značke Sram, tak aj Shimano. Modely PRO máme vo verziách X01 AIR a XT/XTR AIR, čiže vzduchové pruženie Fox 38 Factory s grip2 patronou / tlmičom Fox Float X2 doplnené buď radou Sram X01 (cena 8 499€) alebo kombináciou rád Shimano XT a XTR (cena 8 299€). Ponúkame však aj verzie RIDE SLX (cena 7 099€) / RIDE GX (cena 7 649€) , ktoré tvoria ekonomickejšie varianty buď na komponentoch Shimano SLX alebo Sram GX.
Radi by sme vás upozornili na to, že vďaka nášmu vernostnému programu na e-shope www.kubicasport.eu môžete veľmi slušne ušetriť. Pri modeli Pro XT/XTR Air je možné zhodiť z pôvodnej ceny takmer 500€. Taktiež akceptujeme nákup na splátky. Bicykle doručíme samozrejme zadarmo. Rovnako zadarmo vykonávame aj garančné prehliadky. Toľko ku týmto mega novinkám a my sa vidíme nabudúce pri ďalšom článku!