Čas čítania: 4min 20sec
Do predajne KUBICASPORT prichádzam 21. decembra, vo vzduchu cítiť vianočnú atmosféru a ja dostávam možnosť vybrať si bicykel, s ktorým budem tráviť vianočné sviatky.
1681
Čas čítania: 4min 20sec
Do predajne KUBICASPORT prichádzam 21. decembra, vo vzduchu cítiť vianočnú atmosféru a ja dostávam možnosť vybrať si bicykel, s ktorým budem tráviť vianočné sviatky.
Obsah článku
Maťo Kubica mi ukazuje zástup Mondrakerov z produkcie 2020 a ja už vidím svojho favorita. Nie že by som bol jednoducho zaťažený na červenú farbu, ale tento kúsok som už chcel iba kvôli tomu ako vyzerá. Áno je to jeden z tých farebne ladených celoodpružených bicyklov, na ktorom keď sa veziete po meste sa za ním vytáča krk aj ľudom čo určite cyklistike neholdujú (vlastná skúsenosť), no rovnako jeden z tých, ktorý keď necháte opretý pri obchode tak za 10 minút určite bude mať iného majiteľa :D.
Každopádne domov si odnášam nový Mondraker s agresívnym dizajnom a fešákovským vzhľadom a môže začať takmer trojtýždňové testovanie vďaka ktorému získavam všetky pocity na písanie tejto recenzie.
To, čo sa nachádza na bicykli z pohľadu osadenia je mi už dôverne známe. Nakoľko cca 2 mesiace dozadu som testoval jeho staršieho brata (modelový rok 2019), viem, čo môžem na bajku čakať. Najzásadnejšie je použitie 29“ kolies, ktoré sú už v cyklistickom svete nastupujúcim štandardom. Rám dostávam vo veľkosti M, čo mi síce zo začiatku vytvára dojem jazdi na malom koníkovi, no vytiahnutím sedlovky dostávam aj svoje postavenie na bicykli do pohodlia. Pruženie stabilne opäť zabezbečuje Foxina vpredu aj vzadu s možnosťou úplného uzamknutia. Kolesá od DT Swissu a obutím od maxxisu. Do pohybu sa dostávam pomocou Sramovej sady NX s 32 zubovou pílou vpredu a kazetou s dostatočným rozsahom 11-50 zubov vzadu.
Keďže v čase testovania už teploty klesali k nule vedel som, že prvé jazdy budú trošku divokejšieho charakteru. A naozaj tak aj bolo. Na domácom trialy zo začiatku cítim značnú neistotu. Aj keď z hľadiska veľkosti kolies platí pravidlo čím väčšie, tým je dotyčná plocha plášťa väčšia, v tomto prípade to vôbec nepomáha. Zmrznutý podklad spôsobuje, že bicykel je jednoducho ťažšie dostať pod kontrolu. Keďže bicykel je ľahký a ja rovnako patrím medzi ľahších jazdcov zo začiatku sa to všetko so mnou tak trochu zahráva. No už po cca po hodine dostávam ten správny flow, sfukujem kolesá, zabieham brzdy a už sa to všetko uberá správnym smerom. Môj názor na testovanie bicykla je rovnaký ako pri vzťahu dvoch ľudí.
Takže to skutočné získavanie pocitov pri Mondrakeri prišlo až cca po 3,4 dňoch kedy už prišlo nejaké to zožitie a možnosť ho objektívne porovnávať na výjazdoch. Prvý dlhší trval asi 3 hodiny a mojou snahou bolo dostať bicykel do zaťaženia, pre ktorý bol vytvorený. To zahŕňalo okruh s dĺžkou 25 km a v ňom zasadených 6 zjazdových tratí s množstvom strmých výšľapov a tiahlich traverzov. Ako som spomenul sedlovku som musel vysunúť, keďže testovaná veľkosť M bola na moju výšku 180 cm trošku nepohodlná. Aj keď je na pružení možnosť ho úplne uzamknúť, pozitívom bolo, že pri šlapaní do kopca nebola ani počas odomknutého pruženia strata energie moc citeľná. Možno bicyklu trvá trošku dlhšie, pokiaľ sa dostane do pohybu, no keď už rýchlosť máte je až prekvapivo ľahko ovládateľný a rovanko predvídateľný. Skôr tu nastáva problém, že sa musíte naučiť s ním si vyrátať dobŕžďanie do zákrut a zavretých pasáží, pretože nie je problém dosiahnuť veľkú rýchlosť až prekvapivo jednoducho.
Osobne, čo by som bicyklu vytkol sa týka jeho pozadia☺. Zadný plášť (Maxxis Aggressor 29, šírka 2.30 EXO/TR) vo mne vzbudzuje značnú nedôveru, keďže sa veľmi ľahko „zadubil“ blatom, ktoré potom úplne zmenilo jeho správanie a rovnako riešenie zadného blatníka mi neprišlo najšťastnejšie. Na jednej strane veľké plus že Mondraker vytvoril integrovaný blatník priamo pre rám, no jeho umiestenie nie je až také funkčné. Medzera medzi spomínaným blatníkom a pláštom zadného kolesa je cca 1 cm, čo pri väčšom množstve blata vytvorilo skôr korýtko pri tlmiči, kde sa to všetko hromadilo. Určite by som si blatnik dal bližšie k tlmiču z opačnej strany trubiek zadnej stavby.
Osobne som bol z bicykla nadšený, môžem povedať, že za cenu necelých 3538 € dostanete do rúk bicykel, ktorý dokáže robiť presne to, čo od neho chcete. Z ľahkosťou budete prekonávať prekážky a sám som mal už po 3, 4 dňoch jazdenia pocit, že s bicyklom som sa tak zožil, aby som mohol ísť kľudne na ňom závody. Jasné, že v tejto cenovej kategórií je trh neskutočne presýtený, no geometria ako má Mondraker je jednoducho výnimočná a napr. výmena plášťa a prípadne bŕzd je už finančne menej náročnou investíciou.
Moje 3 týždne boli ozaj zaujímavé. Po prvých hodinách kedy som sa trošku váhavo cítil na bicykli, prišlo to, keď si poviete „JE TO ONO“ ☺. Každou ďalšou jazdou som si viac a viac užíval ako si šlapem a letím na niečom, čo so mnou spolupracuje a veľa vecí rieši za mňa. Nakoniec som celkovo na bicykli strávil cca 25 hodín, keďže bolo treba venovať veľa času aj jedeniu koláčov. Dúfam, že som vám aspoň trošku priblížil nový Mondraker na rok 2020 a v prípade akýchkoľvek otázok ma kľudne kontaktujte (údaje na konci recenzie). Takže už mi neostáva nič iné, iba Vám všetkým popriať do Nového roka veľa úspechov, pevného zdravia, krásne chvíle na dvoch kolesách a verím, že sa v priebehu roka stretneme v predajni KUBICASPORT V ŽILINE alebo prípadne na nejakom trialy. Nech to jadzí !
Riešenie: presun blatníka, prípadne jeho posunutie nahor
Nakoniec prikladám ešte video z testovania
Autor článku: Peter Mitašík
Na bicykli jazdím už cca 10 rokov. Venujem sa predovšetkým zjazdu a enduru, no v rámci prípravy využívam aj cestný a trailový bicykel. Ročne podľa aplikácie, ktorú nie vždy mám zapnutú (smiech) najazdím asi 8000 kilometrov, čo znamená, že v sedle trávim dosť času. Zúčastňujem sa na závodoch Slovenského pohára v endure i v zjazde, kde sa mi darí posledné dve sezóny posúvať stále vyššie.
Cudzie mi nie sú ani preteky typu 24 hodinových maratónoch, kde sme sa ako tím stali minulý rok vicemajstrami Slovenska. Zvyšný voľný čas venujem atletike, kde aktívne pretekám v behu cez prekážky a pracujem ako kondičný tréner, čo mi rovnako pomáha v príprave na bicykel. V behu som viacnásobným majstrom Slovenska a podobne sa snažím presadiť i v cyklistike.
Nakoľko som ešte študent, nemám toľko času na tréning, ale cyklistika ma napĺňa. Rád sa s vami podelím o nejaké skúsenosti. Samozrejme rovnako rád príjimem nejakú radu, prípadne pozvánku na výjazd ☺.
Tento testovací bike je možné si pozičať a aj zakupiť v super cene. Alebo je v ponuke aj čisto nový.
Páčil sa vám tento článok? Tak sa prihláste na odber newslettra a zostaňte vo forme.
Porozprávali sme sa o cyklo-infraštruktúre v Žilinskom kraji, tipoch na výlet na bicykli a novinkách pre rok 2018.
Predstavujeme Vám skvost medzi bicyklami. História značky siaha do...
Nie je sedlo ako sedlo. Viete, že sú rozdiely medzi pánskym a dámskym sedlom? Viac sa dočítate v článku.
Pozrime sa v rýchlosti na povinnú výbavu cyklistu stanovenú zákonom. Existuje aj tzv. nepovinná výbava, o ktorej píšem na konci článku.