Čas čítania: 1min 30sec
Dobre nastavené kotúčové brzdy poskytujú silné a konzistentné brzdenie.
10099
Čas čítania: 1min 30sec
Dobre nastavené kotúčové brzdy poskytujú silné a konzistentné brzdenie.
Keď meníte brzdové platničky alebo kotúče, pre správne fungovanie je nevyhnutné aby sa najprv odstránila povrchová úprava a prípadná kontaminácie z mastnoty. Tento proces platí pre kotúčové brzdy na všetkých druhoch bicykloch.
Jednou s najčastejších chýb je to, že jazdci nahodia nové brzdové platničky na špinavé a zamastené kotúče. Použite čistič bŕzd a čistú handru na odstránenie nečistôt pred tým než nahodíte nové platničky.
Pred nahodením skontrolujte platničky či nie sú nijako poškodené alebo znečistené. Platničky, ktoré vykazujú známky použitia môžu síce brzdiť ale určite nevyužijete naplno ich potenciál.
S novými platničkami osadenými v brzdách si nájdite dlhšiu klesajúcu cestu s pevným povrchom. Najlepšia bude taká, kde sa viete rozbehnúť aspoň na 30km/h a bezpečne prudko zabrzdiť.
Každý má svoj vlastný spôsob ako si zabehnúť nové brzdové platničky. Odporúčam rozbehnúť sa, jemne pribrzdiť na cca 5 sekúnd nech sa platničky zahrejú a potom stlačiť brzdu silnejšie tak aby bike zastavil. Toto zopakovať tak 10 krát a mali by ste cítiť výrazný rozdiel v brzdení.
Nikdy nespravte to, že zoberiete nové platničky rovno na 2-kilometrový zjazd. Stane sa to, že keď ich naraz prehrejete vytvorí sa nich tvrdá hladká vrstva a nebudú mať dobrý účinok. Tento jav sa nazýva „glazing“.
Niektorí ľudia zvyknú po každom cykle obliať brzdu vodou aby ostala čistá. Zo skúseností to neprináša žiadny rozdiel takže je len na vás či budete na brzdy liať vodu alebo nie.
Na začiatku bude účinok bŕzd slabý ale s každým cyklom sa bude zlepšovať. Tým ako sa platničky zohrejú, tak časť materiálu sa prenesie na kotúč a brzdy začnú „hrýzť“.
Po výmene platničiek bude potrebné nastaviť aj brzdové páčky. Na niektorých brzdách sa táto vzdialenosť nastaví automaticky no na tých, kde sa dá nastavovať bod zahryznutia to treba urobiť ručne.
Po tom ako sú vaše brzdy nastavené a zabehnuté ste pripravený ovládnuť traily. A nezabúdajte, sú to brzdy čo pomáha byť jazdcom rýchlejší.
Moje meno je Tomáš Kobida, okolo bicyklov sa motám od svojich 12tich rokov, jazdil som prevažne street/trial ovplyvnený starou školou ako Ryan Leech, Jeff Lenosky alebo Jozef Dressler. Neskôr sa pridalo enduro a baví ma jazdiť v podstate všetko okrem cesťaku. Som zástanca toho že jazdenie má byť hlavne o zábave.
Páčil sa vám tento článok? Tak sa prihláste na odber newslettra a zostaňte vo forme.
Porozprávali sme sa o cyklo-infraštruktúre v Žilinskom kraji, tipoch na výlet na bicykli a novinkách pre rok 2018.
Predstavujeme Vám skvost medzi bicyklami. História značky siaha do...
Nie je sedlo ako sedlo. Viete, že sú rozdiely medzi pánskym a dámskym sedlom? Viac sa dočítate v článku.
Pozrime sa v rýchlosti na povinnú výbavu cyklistu stanovenú zákonom. Existuje aj tzv. nepovinná výbava, o ktorej píšem na konci článku.