Otvárajú sa dvere, víta ma vždy vysmiaty Maťo Kubica so slovami „mám tu pre teba niečo veľmi pekné, keby mám mať osobne iba jeden bicykel, tak je to niečo takéto“.
2289
Obsah článku
Samozrejme ja som sa pousmial, pretože toto nie je zrovna kategória, ktorá by bola môjmu srdcu až taká blízka. Takže si bicykel odnášam z predajne a som odhodlaný na takmer dvojtýždňové testovania a nejaké tie záťažové skúšky :D
Prvý dojem
Na prvý pohľad vidím trailový bajk na 29 palcových kolesách s farebnou kombináciou, ktorá vo mne vzbudzuje trošku vojenský stroj. A ten pojem si dobre pamätajte, pretože sa ku nemu ešte vrátime. Veľmi sa mi páči výrazné logo značky, ktoré krásne už z diaľky kričí na tmavom podklade a celkovo je rám so zvyšným osadením pekne farebne a decentne zladený. Nie je to vyslovene designový model, ale určite je to bicykel pre človeka s vkusom, ktorý dáva prednosť čistým líniam a tmavším farbám.
Osadenie
Ako som spomenul, celoodpružený bicykel je osadený na 29 palcových kolesách . Môj testovaný model bol vo veľkosti L a ja s mojou výškou 180 cm som sa cítil veľmi dobre. Hladký priechod terénom zabezbečuje vzduchová vidlica a tlmič od Foxu: 32 Float Performance, Float DPS Performance Elite, vďaka ktorým má bicykel príjemne lineárny chod. Síce 32ka líška má trošku tenšie nohy, no pri teste stále pracovala spoľahlivo a nebol problém s tuhosťou. Radenie zabezbečuje rada Sram GX Eagle, ktoré pracuje vždy presne, páka je dostatočne veľká aj na radenie pri rozbitejších úsekoch a s rozsahom 12tich prevodov nebol problém sa dostať takmer kamkoľvek.
Hmotnosť
Už ako doma vykladám bicykel na montážny stojan zisťujem, že niečo je inak. Stačí mi jedna ruka a aj to nemám pocit, že sa mi ide vykĺbiť rameno. Pri bicykloch, ktoré som vlastnil doteraz to vždy bolo trochu citeľné a teraz zrazu držím vo vzduchu bajk, ktorý ma v špecifikácií uvedenú váhu 12,7 kg bez pedálov. A už tu som začal tušiť, že niečo bude inak aj v jazdení.
Jazda
Nastavujem vidlicu a tlmič na vyšší tlak a vyrážam do terénu. Keďže výjazd na moje trialy začína cca 300 metrovým stúpaním, už tu prichádza prvé nadšenie z bicykla. Dámi a páni, dva týždne dozadu som testoval elektrobicykel a teraz mám pod sebou niečo, čo mi vytvára pocit, že ma niečo tlačí hore. Samozrejme, necelých 13 kg so srdcom z karbónu a mojich 70 kg je fakt, ktorý treba brať do úvahy. No odhliadnuc od týchto parametrov sa do kopca ide neskutočne pohodlne a rovnako rozsah kazety ma žiadnym spôsobom neobmedzuje.
Vychádzam na vrch lesa a tu začína rozhodovanie ktorou cestou sa vyberiem. Z bicykla mám pocit, že je nedočkavejší na jazdenie dole kopcom ako ja. Voľba padá na ľahší trail, dlhý cca 500 metrov, ktorý využívam na nejaké to prvé zoznámenie a trošku zožitie s novým parťákom, s ktorým budem tráviť najbližšie dva týždne.
Trail si dávam asi 4 krát a jednoducho viem, že som pripravený ísť ďalej. Po 15 minútach nie je pre mňa problém si s bicyklom robiť čo chcem. Postupne pridávam a púšťam sa do technických vecí. Prvý skok, druhý skok, rozbitá pasáž. Prichádzam dole a s úsmevom kričím na parťákov, že ten bicykel jednoducho letí cez všetko. A tu by som sa rád vrátil ku tomu vojenskému stroju, ktorý som spomínal na začiatku. Aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať že 130 mm je určitým spôsobom limitujúce, vďaka športovému posedu, nízkej váhe a veľkým kolesám sa bicykel jednoducho odráža po vrchu nerovností a mňa žiadny spôsobom nelimituje stále zvyšovať rýchlosť. Prechádzam cez všetko, na čo bežne využívam enduro na zdvihoch 160 mm a ani pri tomto bajku nemám stále pocit, že som obmedzovaný.
A práve rýchlosť je to, čo tento bajk vyžaduje. Čím som šiel rýchlejšie, tým bol môj pocit z jazdy istejší a bicykel sa správal stále predvídateľne. Osobne jazdím brzdy od značky Shimano, no Sram jednoducho dokáže svojím zmyslom pre dávkovanie brzdného účinky vo mne vzbudiť vždy pocit, že sa s tým dá pekne hrať. Po jazdení dlhších trialov stále pracovali správne a stále stačilo jemné stláčánie brzdových páčiek.
Odporúčanie
Osobne som bol z bicykla nadšený, nakoľko počas dvoch týždňov testovania na každom type trialu bol pre mňa skvelým spoločníkom. A ak náhodou nemáte priestor v oblečení alebo batohu na servisné náradie tento bajk to vyrieši za vás. V priestore pod zadným tlmičom sa nachdádza integrovaná sada náradia Stash Box, ktorá sa môže vždy hodiť.
Ak na otázku, či si chcete užívať výšľapy dlhých, tiahlych kopcov a následne jazdenie trialov s dôrazom na ich rýchlosť alebo techniku odpovedáte áno, potom tento bajk zaručene splní vaše očakávania a prinesie vám rovnakú radosť z jazdy ako mne. Ja som s ním strávil dva týždne, ale kľudne by som si ho doma nechal. Nech to jazdí!
Výhody
- športová geometria
- posed na bicykli
- hravosť a obratnosť i v technickejších pasážach
- integrovaná sada na náradie priamo v ráme
Nevýhody
- výber farieb a ich ladenie pôsobí až príliš decentne
- priestor v ráme pod tlmičom je ideálny na uloženie ako náradia, tak aj blata pri horších podmienkach
Autor článku: Peter Mitašík
Na bicykli jazdím už cca 10 rokov. Venujem sa predovšetkým zjazdu a enduru, no v rámci prípravy využívam aj cestný a trailový bicykel. Ročne podľa aplikácie, ktorú nie vždy mám zapnutú (smiech) najazdím asi 8000 kilometrov, čo znamená, že v sedle trávim dosť času. Zúčastňujem sa na závodoch Slovenského pohára v endure i v zjazde, kde sa mi darí posledné dve sezóny posúvať stále vyššie.
Cudzie mi nie sú ani preteky typu 24 hodinových maratónoch, kde sme sa ako tím stali minulý rok vicemajstrami Slovenska. Zvyšný voľný čas venujem atletike, kde aktívne pretekám v behu cez prekážky a pracujem ako kondičný tréner, čo mi rovnako pomáha v príprave na bicykel. V behu som viacnásobným majstrom Slovenska a podobne sa snažím presadiť i v cyklistike.
Nakoľko som ešte študent, nemám toľko času na tréning, ale cyklistika ma napĺňa. Rád sa s vami podelím o nejaké skúsenosti. Samozrejme rovnako rád príjimem nejakú radu, prípadne pozvánku na výjazd ☺.
Tento testovací bike je možné si pozičať a aj zakupiť v super cene. Alebo je v ponuke aj čisto nový.
Páčil sa vám tento článok? Tak sa prihláste na odber newslettra a zostaňte vo forme.